Práve z dôvodu zvyšovania bezpečnosti zamestnancov NDS a účastníkov cestnej premávky sme testovali v skúšobnej prevádzke používanie signalizačného systému priamo na signalizačnom prívese, využitie prenosného výstražného CB rádio vysielača akustických upozornení pri krátkodobých obmedzeniach, či používanie nadstavby vozidiel na rozkladanie dopravných kužeľov.
V snahe poukázať na dôsledky nebezpečných situácií a havárií na diaľniciach a rýchlostných cestách sme na pravostrannom odpočívadle Zlaté Piesky umiestnili vrak Diaľničnej patroly. Na oplotení sa vyníma označenie s nápisom „POMÁHAME VÁM – NEZABITE NÁS“ za účelom upozornenia na zvýšenie opatrnosti vodičov na cestách.
V roku 2019 sme zrealizovali opravy a údržbu na diaľniciach a rýchlostných cestách v celkovej dĺžke 85,9 km. Na najstaršej prevádzkovanej diaľnici D2 sme vykonali veľkoplošnú opravu cementobetónovej vozovky v dĺžke 450 m a lokálne opravy vozovky v celkovej rozlohe 6 802 m².
Bezpečnosť cestnej premávky sme zvýšili aj obnovením protišmykových vlastností vozoviek v tuneloch Sitina, Bôrik a Horelica vysokotlakovým vodným lúčom. V tuneli Horelica sme zvýšili odolnosť sekundárneho ostenia voči chemickým vplyvom a zlepšili svetlotechnické podmienky. Zmodernizovali a doplnili sme svetelné premenné dopravné značenie na ceste I/11A v úseku od križovatky Oščadnica po križovatku Čadca – TESCO vrátane tunela Horelica.
V priebehu uplynulého roka sa nám podarilo uskutočniť aj sanáciu havarijného zosuvu na diaľnici D1 v km 42,900, spôsobenú eróziou zemného telesa prívalovými dažďami a sanáciu zosuvu svahu zemného telesa na rýchlostnej ceste R1 v km 36,750. Sanačné opatrenie na D1 bolo zrealizované zhotovením mikropilót a železobetónovej dosky po úroveň cestného telesa, v prípade R1 šlo o vybudovanie trativodných rebier a úpravu poškodeného svahu.
V rámci opráv diaľnic a rýchlostných ciest stojí za pozornosť aj vykonané veľké množstvo ďalších stavebných prác ako napríklad sanácie škár, zálievky trhlín, opravy vpustí, opravy odvodňovacích žľabov atď.
V roku 2019 sme obnovili na diaľnici D2 v križovatke Kúty oceľové zvodidlá s celkovou dĺžkou 2 350 m, na diaľnici D1 Liptovský Mikuláš – rondel sme obnovili oceľové zvodidlá v celkovej dĺžke 3 972 m, doplnili sa oceľové zvodidlá na diaľnici D1 v km 103,545 – 102,925 v celkovej dĺžke 640 m a začali sme aj s dopĺňaním zvodidiel na rýchlostnej ceste R6, kde sa doplnilo 708 m oceľových zvodidiel. V roku 2019 sa teda celkovo podarilo obnoviť oceľové zvodidlá v dĺžke 6 322 m a doplnilo sa 1 348 m oceľových zvodidiel.
Osadili sme aj 5 790 ks nových retroreflexných dopravných gombíkov, ktoré prispievajú k lepšej orientácii za zlých poveternostných podmienok. Opravili sme aj 58 ks tlmičov nárazov. V súčasnosti máme osadením tlmičov nárazov ochránených viac ako 90 % križovatkových vetiev.
Opravou staršieho prípadne poškodeného alebo realizáciou nového oplotenia diaľnic a rýchlostných ciest v celkovej dĺžke 11 200m sa nám darí udržiavať bezpečnosť a minimalizovať tak možné zrážky so zverou. Novinkou na vytypovaných úsekoch je oplotenie v strednom deliacom páse. Slúži ako bariéra zamedzujúca prechádzaniu osobám naprieč diaľnicou, napríklad medzi dvomi odpočívadlami, alebo čerpacími stanicami pohonných hmôt.
Na diaľnici D1 v úseku medzi Hornou Stredou a Trenčínom sme postupne zmodernizovali 1 580 m protihlukových stien. Ich úpravou sme zlepšili pohltivosť hluku, čo má za následok aj zvyšovanie komfortu okolitých urbanizovaných území.
Zrealizovaním stavby „Rekonštrukcia odbočovacích a pripájacích pruhov na ľavostranné a pravostranné odpočívadlá Hybe v km 289,510 diaľnice D1 Liptovský Hrádok – Hybe“ sa zabezpečilo dopravné napojenie odpočívadiel Hybe na úseku diaľnice D1 Liptovský Hrádok – Hybe, 289,510 km, bez obmedzenia jazdnej rýchlosti na priebežných jazdných pruhoch diaľnice, na ktorých bola pôvodne obmedzená jazdná rýchlosť z dôvodu nevyhovujúcich šírkových a dĺžkových parametrov existujúcich odbočovacích a pripájacích jazdných pruhov na 80 a 100 km/hod. Rekonštrukciou prídavných pruhov sa okrem iného skvalitnila bezpečnostná úroveň a zlepšil dopravný komfort.
V súvislosti so zvyšovaním štandardov a skvalitňovaním služieb pre motoristov sme zrealizovali výmenu a doplnenie mobiliára a lavičiek na obojstranných odpočívadlách Zlaté Piesky, Jarovce, pravostrannom odpočívadle Východná, ľavostranných odpočívadlách Červeník a Zeleneč v počte 12 ks mobiliára a 70 ks lavičiek, čím sme zvýšili úroveň zón pasívneho oddychu.
Zrekonštruovali sme tiež detské ihriská na oboch stranách odpočívadla Zlaté Piesky. Ďalej sa nám podarilo vybudovať aj 3 fitnes zóny pre na komplexné precvičenie celého tela na obojstrannom odpočívadle Veľké Zálužie a Voznica. S oddychom a priaznivým prostredím pre relax súvisí tiež zeleň, ktorej rovnako venujeme pozornosť a vykonávame jej ošetrenie.